Potrzeba posiadania strony internetowej, będącej nie tylko wirtualną reklamą, ale wizytówką firmy stała się paląca. Założenie własnej domeny jest koniecznością, jeśli nie chcemy znaleźć się daleko za konkurencją. Dodatkowo, posiadanie własnej domeny jest inwestycją, która mądrze przeprowadzona będzie generowała naszej firmie coraz większe zyski.

 

Co w takim razie musimy zrobić, żeby nasza domena przyciągała internautów? Po pierwsze należy zastanowić się, jakiego rodzaju domenę potrzebujemy. Dla polskich firm najbardziej optymalna wydaje się domena .pl, chyba, że działamy wyłącznie na rynku lokalnym – wtedy warto zastanowić się nad domeną typu: nazwamiasta.pl. Jeśli aspirujemy do ekspansji na rynki zagraniczne, lub już prowadzimy interesy z firmami z Europy i świata, warto zastanowić się nad domeną .com lub na przykład .eu (domena Unii Europejskiej).

Drugą, ale faktycznie najistotniejszą sprawą jest nazwa domeny, która będzie jej trzonem – tym, co klientowi będzie kojarzyło się z naszą firmą. Może być to nazwa własna naszego przedsiębiorstwa, najlepiej jednak, żeby nie miała skomplikowanej pisowni i polskich znaków. Możemy też pokusić się o domenę w postaci nazwaproduktu.pl, pamiętajmy jednak, że większość najatrakcyjniejszych domen tego typu jest dawno zarezerwowana.

Jak sprawdzić, czy wybrana przez nas domena jest wolna? Najpierw znajdźmy godnego zaufania sprzedawcę domen. Strony firm zajmujących się handlem domenami znajdziemy bez trudu w Internecie. Wpisując w wyszukiwarce nazwę naszej wymarzonej domeny przekonamy się, czy już ktoś przed nami wpadł na ten sam pomysł. Jeśli nie, skontaktujmy się jak najszybciej z rejestratorem, który w naszym imieniu dokona rejestracji domeny.