Potrzeba posiadania strony internetowej, będącej nie tylko wirtualną reklamą, ale wizytówką firmy stała się paląca. Założenie własnej domeny jest koniecznością, jeśli nie chcemy znaleźć się daleko za konkurencją. Dodatkowo, posiadanie własnej domeny jest inwestycją, która mądrze przeprowadzona będzie generowała naszej firmie coraz większe zyski.

Co w takim razie musimy zrobić, żeby nasza domena przyciągała internautów? Po pierwsze należy zastanowić się, jakiego rodzaju domenę potrzebujemy. Dla polskich firm najbardziej optymalna wydaje się domena .pl, chyba, że działamy wyłącznie na rynku lokalnym – wtedy warto zastanowić się nad domeną typu: nazwamiasta.pl. Jeśli aspirujemy do ekspansji na rynki zagraniczne, lub już prowadzimy interesy z firmami z Europy i świata, warto zastanowić się nad domeną .com lub na przykład .eu (domena Unii Europejskiej). Drugą, ale faktycznie najistotniejszą sprawą jest nazwa domeny, która będzie jej trzonem – tym, co klientowi będzie kojarzyło się z naszą firmą. Może być to nazwa własna naszego przedsiębiorstwa, najlepiej jednak, żeby nie miała skomplikowanej pisowni i polskich znaków. Możemy też pokusić się o domenę w postaci nazwaproduktu.pl, pamiętajmy jednak, że większość najatrakcyjniejszych domen tego typu jest dawno zarezerwowana.

Jak sprawdzić, czy wybrana przez nas domena jest wolna?

Najpierw znajdźmy godnego zaufania sprzedawcę domen. Strony firm zajmujących się handlem domenami znajdziemy bez trudu w Internecie. Wpisując w wyszukiwarce nazwę naszej wymarzonej domeny przekonamy się, czy już ktoś przed nami wpadł na ten sam pomysł. Jeśli nie, skontaktujmy się jak najszybciej z rejestratorem, który w naszym imieniu dokona rejestracji domeny.

Dlaczego warto mieć swoją stronę www?

1. Ustanawia swoją obecność w sieci

Posiadanie strony internetowej pozwala na ustanowienie swojej obecności online, co jest kluczowe w dzisiejszym cyfrowym świecie. Służy ona jako wirtualna witryna, gdzie ludzie mogą Cię znaleźć i dowiedzieć się więcej o Twojej firmie lub marce osobistej.

2. Buduje zaufanie i wiarygodność

Profesjonalnie wyglądająca strona internetowa może pomóc w budowaniu zaufania i wiarygodności wśród docelowych odbiorców. Pokazuje, że poważnie traktujesz swój biznes lub markę osobistą i że jesteś gotów zainwestować w swoją obecność w sieci.

3. Zapewnia platformę do zaprezentowania swoich produktów lub usług

Strona internetowa stanowi platformę do zaprezentowania swoich produktów lub usług w sposób, który nie jest możliwy za pośrednictwem tradycyjnych kanałów marketingowych. Możesz zawrzeć wysokiej jakości zdjęcia, filmy i szczegółowe opisy, aby podkreślić korzyści płynące z Twojej oferty.

4. Zwiększa zasięg i liczbę odbiorców

Strona internetowa może pomóc Ci osiągnąć szerszą publiczność niż tradycyjne kanały marketingowe, takie jak reklamy drukowane lub telewizyjne. Dzięki odpowiedniej strategii marketingu cyfrowego, Twoja strona może przyciągnąć odwiedzających z całego świata.

5. Poprawia obsługę klienta

Strona internetowa może również poprawić obsługę klienta, zapewniając platformę dla klientów, aby skontaktować się z tobą i otrzymać wsparcie. Możesz zamieścić formularz kontaktowy, chatbot lub numer telefonu, aby ułatwić klientom kontakt z Tobą.

6. Generuje leady i sprzedaż

Dobrze zaprojektowana strona z jasnym wezwaniem do działania może pomóc w generowaniu leadów i sprzedaży dla Twojej firmy. Możesz umieścić na niej formularze, przyciski i inne elementy skupiające się na konwersji, aby zachęcić odwiedzających do podjęcia działań i zostania klientami.